Krótko o treningach i odżywaniu

Jak wiadomo początki są najtrudniejsze..
Wczoraj rozmawiałam z moją mamą zaczęła ćwiczyć pierwszy raz od długich długich lat do tego zaczęła się zdrowo odżywiać- super! ( jestem z niej dumna).Jednak podczas rozmowy z nią zauważyłam, że popełnia pewne błędy.  
Po pierwsze mama ćwiczy od czwartku dziś jest środa (tydzień później) i zamierzała ćwiczyć codziennie.. pierwszy błąd , który zapewne robi większość z Was. Myślisz będę ćwiczyć codziennie, bo mam taki zapał  i siły do tego  SUPER ale.... W tygodniu treningowym konieczne są przerwy!!! Pamiętajcie o tym! Jednak nie dłuższe niż dwa dni. Dlaczego??? Otóż z autopsji wiem, że przerwa od ćwiczeń powyżej dwóch dni to ciężkie nogi, brak sił i mocy przy ćwiczeniach. Mięśnie jakby rozleniwione stawiają mocny opór.. Masz kilka opcji do wyboru można ćwiczyć co drugi dzien, dwa dni potem trzeci przerwa bądź tak jak ja wybrałam dla siebie trzy dni ćwiczeń czwarty dzień przerwy, można również pięć dni ćwiczyć i dwa dni wolnego.. wszystko zależy od Ciebie oraz od tego jakim czasem i kiedy dysponujesz.
Kolejny błąd mojej mamy i zapewne niektórych z Was to brak posiłku po treningu!!! To jest bardzo ważne aby po treningu  dostarczyć naszemu organizmowi cenne składniki odżywcze przede wszystkim BIAŁKO. A czym jest białko jeżeli w tym początkujesz pewnie nie wiesz:
- mięso z kury, indyka

- mięso ryb,
- jajka,
- twarogi białe,
- jogurty,
- gotowe odżywki białkowe.


A co jeżeli ćwiczysz późno niedługo przed snem??? MUSISZ ZJEŚĆ RÓWNIEZ BIAŁKO, to bardzo ważne! Bez białka Twoje mięsnie będą się kurczyć nie rosnąć bo to z między innymi z nich ( aminikwasy, węglowodany również są istotne) Twoje ciało będzie pobierać składniki odżywcze aby uzupełnić czystki spowodowane w organiźmie po treningu!!!
Oprócz białka szalenie istotne są węglowodany kontrola ich poziomu.. ale o tym w innym poście, bo to dłuższa historia!


Komentarze

Popularne posty